سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دارالقران الکریم جرقویه علیا
آن که از دنیا اندوهناک است ، از قضاى خدا خشمناک است . و آن که از مصیبتى که بدو رسیده گله آرد ، از پروردگار خود شکوه دارد و آن که نزد توانگر رفت و به خاطر مالدارى وى از خود خوارى نشان داد دو ثلث دینش را به باد داد ، و آن که قرآن خواند و مرد و راه به دوزخ برد از کسانى بود که آیات خدا را به فسوس گرفت و افسانه شمرد ، و آن که دلش به دوستى دنیا شیفته است دل وى به سه چیز آن چسبیده است : اندوهى که از او دست بر ندارد ، و حرصى که او را وانگذارد ، و آرزویى که آن را به چنگ نیارد . [نهج البلاغه]

 

اعمال روز اربعین حسینی,اربعین حسینی,روز اربعین حسینی

 

اربعین حسینی چه روزیست ؟

 

در منابع معتبر شیعی، در مورد روز بیستم صفر به دو اعتبار توجه شده است؛ نخست روزی که اسرای کربلا از شام به مدینه مراجعت کردند و دوم روزی که جابر بن عبدالله انصاری‌، صحابی پیامبر خدا(ص) از مدینه به ‌کربلا وارد شد تا قبر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را زیارت کند.

اعتبار اربعین امام حسین(ع) از قدیم الایام میان شیعیان شناخته شده بوده و هست‌. شیخ طوسی در کتاب «مصباح المتهجد» که حاصل گزینش دقیق و انتخاب معقول شیخ از روایات‌ فراوان درباره تقویم مورد نظر شیعه درباره ایام سوگ و شادی و دعا و روزه و عبادت است‌، در مورد روز بیستم صفر نوشته است:  روز 20 صفر  ـ یعنی اربعین ـ زمانی است که حرم امام حسین(ع) یعنی کاروان ‌اسرا، از شام به مدینه مراجعت کردند و روزی است که «جابر بن عبدالله بن ‌حرام انصاری»‌، صحابی رسول خدا(ص)، از مدینه به کربلا رسید تا به زیارت‌ قبر امام حسین(ع) بشتابد و او نخستین کسی است از مردم که قبر آن ‌حضرت را زیارت کرد.

ادامه مطلب...


  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | چهارشنبه 98 مهر 17 ساعت 10:0 صبح |

    پیشرفت شغلی چگونه به دست می آید؟چگونه در کار خود موفق باشیم؟ چگونه در کار خود پیشرفت کنیم؟ چه عادت ها و رفتار هایی به پیشرفت شغلی ختم می شوند؟ اگر در شغل خود به دنبال موفقیت هستید با این مقاله از هاو کن یو همراه باشید.

     

    اینترنت پر از مقالاتی است که در مورد پیدا کردن شغل نوشته شده اند اما چیزی در مورد پیشرفت شغلی کارمندان نمی بینیم. شرکت هایی که تعدیل نیرو می کنند باعث می شوند یک کارمند کار سه کارمند را انجام دهد. سوال اینجاست که با این همه فشار کاری چطور می توان به پیشرفت شغلی فکر کرد و بر آن تمرکز نمود؟ اگر این سوال برای شما هم پیش آمده در ادامه با هاو کن یو همراه باشید.

    1ماموریت حرفه ی خود را بشناسید و آن را با عشق دنبال کنید

    این عادت، دو پهلو است و معانی مختلف از آن برداشت می شود. این عادت شما را وادار می کند تا شغل منحصربه فرد متناسب با استعداد، علاقه و ارزش هایتان را پیدا کنید و بر آن تمرکز کنید. اگر چیزی را که واقعا به آن علاقه دارید و استعدادش را هم دارید پیدا کنید همین باعث می شود موتورتان روشن شده و تا آخر خط تخته گاز برانید. ما در هاو کن یو قبلا یاد گرفتیم که بدون علاقه و انگیزه هیچ پیشرفت و موفقیتی منجمله پیشرفت شغلی حاصل نمی شود.

    در سطح عملی هم، ماموریت حرفه ی شما توسط توصیفات شغلتان نشان داده می شود. افراد حرفه ای رضایتمند، کسانی هستند که کارشان را می فهمندو می دانند که برای انجام کار خوب چه کار باید بکنند.این ناشی از شایستگی فنی و حرفه ای و دانستن این نکته است که مشتریان یا مدیران چه انتظاری از آنها دارند.

    ادامه مطلب...


  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | چهارشنبه 98 مهر 10 ساعت 11:2 صبح |

    31 شهریور؛ آغاز هفته دفاع مقدس

    در 31 شهریور 1359 رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد. صدام حسین رییس جمهور عراق با ظاهر شدن در برابر دوربین‌های تلویزیون عراق با پاره کردن قرارداد 1975 الجزایر، آغاز تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران را اعلام کرد.

    مقدمه

    آن روزها نام و نان بهایی نداشت و آنچه میدان دار بود، قیام بود و عروج. آن روزها ماندن بی معنا بود و مردن در بستر، ننگی بزرگ. آن روزها شهادت، شاهراهی به وسعت افق داشت. آن روزها فاصله خاک تا افلاک و کویر تا بهشت، یک میدان مین بود. خاکریزها، بوی بهشتِ مردانی را گرفته بود که سر به سر، تن به مرگ می سپردند تا مبادا وجبی از کیان دین و وطن، به دست کفتاران حریص و متجاوز بیفتد؛ چرا که دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی این ملّت قهرمان است. مردان این دیار در پی تجاوز کفتار صفتان ننگ و نفرین، در هفت شهر عشق، هشت بهار، آزادگی را پیمودند و حماسه آفریدند.

    ادامه مطلب...


  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | چهارشنبه 98 مهر 3 ساعت 9:52 صبح |

    دفاع مقدس,آغاز هفته دفاع مقدس,31 شهریور آغاز هفته دفاع مقدس

     

    31 شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران

     




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | چهارشنبه 98 مهر 3 ساعت 9:49 صبح |

    در اولین روز مدرسه چگونه آغاز کنیم

    شاید این روزها سوال خیلی از ما معلم ها این باشد که...

    در اولین روز مدرسه چه کاری انجام دهیم؟!

    چگونه دانش آموزان را مجذوب کلاس خود کنیم؟!

    و اینکه چگونه روز پرنشاطی را در اولین کلاس داشته باشیم؟!

    Classroom clipart

    روزهای آغازین سال تحصیلی ، اوقات مهمی برای برقراری ارتباط دوستانه بین دانش آموزان و معلم می‌باشد. هر چه آنها شناخت بهتری از یکدیگر حاصل نمایند، دوره آموزشی را با شتاب بیشتری می‌توان آغاز نمود. در زیر فعالیت هایی را برای این روزهای طلایی ملاحظه می‌کنید .

     1- قبل از شروع سال تحصیلی ،جدولی از حروف الفبا درست کنید که نام همه بچه های کلاس بصورت افقی یا عمودی از راست به چپ یا بالعکس در آن یافت شود. عنوان جدول را (پیدا کردن همکلاسی ها) بگذارید. در اولین روز مدرسه یک کپی از این جدول روی میز همه بچه‌ها قرار دهید. همچنان که شما به بچه های کلاس خوشامد می‌گویید آنها می‌توانند روی جدول کار کنند و نام همکلاسی های خود را پیدا کنند. نمونه‌ای از این جدول به صورت زیر است:

    2- یکی از فعالیت های گروهی عالی برای روز اول مدرسه و در طول سال، بازی (از ساعت جلو بزن) می‌باشد. به هر دانش آموز تکه کاغذی که روی آن دستورالعمل ساده ای نوشته شده داده می‌شود. در این دستور العمل ذکر شده که او با رخ دادن اتفاق خاصی چه عملی را انجام دهد. مثلا بعد از اینکه معلم گفت شروع کنید سه بار دست بزن، یا بعد از اینکه یک نفر سه بار دست زد، بایست و دوبار بالا بپر و به همین ترتیب.

    چون برگه‌ها شماره و نظمی ندارد، بچه‌ها باید به همه کارهای همکلاسی هایشان دقت کنند تا بفهمند نوبت خودشان کی می‌شود. هربار که این کار را انجام می‌دهید با تایمری زمان را ثبت کنید. مطمئنا بار دیگری که دانش آموزان در این فعالیت شرکت کنند هدفشان شکستن رکورد زمان خواهد بود.

    توجه به دستور العمل‌ها و توجه به اعمال همکلاسی‌ها و حس مسئولیت در مقابل گروه در این فعالیت تقویت می‌شود.

    3- در اولین روز مدرسه از بچه‌ها بخواهید تا نامه ای برای معلم سال قبل خود بنویسند آنها را به بیان وقایعی که در تابستان برایشان رخ داده و خاطراتی از سال قبل و انتظاراتشان از سال جاری تشویق کنید فراموش نکنید که این نامه‌ها را بدست معلمان قبلی بچه‌ها برسانید و باعث خوشحالی آنها شوید.

    4- برای روزهای آغاز مدرسه، این فعالیت ضمن تقویت مهارت نوشتن, دانش آموزان را با یکدیگر آشنا می‌کند. نمونه متنی که همه بچه‌ها برای خودشان می‌نویسند بصورت زیر است:

    قسمت های نقطه چین توسط دانش آموزان پر می‌شود.

    نامم : . . . . .مریم . . . . . . (نام شخص)

    . . . قدبلند. . . . و . . . فعال.. . . . و . . . پرانرژی . . و . . . شادو باهوش . . . (4 صفت مربوط به شخص)

    دوست . . . فاطمه . . . . . (نام دوست مورد علاقه)

    که این چیزها را خیلی دوست دارم : . . . کتاب و هوای تازه . . ..

    و از این چیزها می‌ترسم : . . . سوسک و نمرات بد. . ..

    دلم می‌خواهد این چیزها را ببینم : . . . شمال کشور، . .ازدواج خواهرم،.. تعطیلات تابستان  

    در انتظار دیدار شما . . . . قادری . . . . (نام خانوادگی شخص)

    5- در اولین روز مدرسه از دانش آموزان بخواهید تا تصویری از صورت خود را بکشند. کارهای آنها را جمع آوری و در محلی نگه داری کنید. در آخرین هفته مدرسه دوباره چنین فعالیتی را انجام دهید بدون اینکه بچه‌ها نقاشی های اول سال خود را ببینند. در پایان تصاویر قدیمی و جدید را کنار هم بچسبانید و به نمایش بگذارید. بچه‌ها از پیشرفت توانایی هایشان در طول یک سال شگفت زده خواهند شد.

    6- همواره در اولین روز مدرسه ، نمونه دست خطی از دانش آموزانتان تهیه کنید. برای این کار از آنها بخواهید شعری یا متنی را از یک کتاب رونویسی کنند. تاریخ روز و نام دانش آموز را در بالای هر برگه حتما بنویسید و برگه‌ها را در پوشه ای نگهداری کنید. این برگه‌ها مرجع بسیار خوبی برای مقایسه نمونه دست خط بچه‌ها در آینده ونحوه پیشرفتشان است.

    7- در روزهای اول مدرسه به هر دانش آموز کارتی با عبارت های تایپ شده زیر بدهید.

    سن من . . . . . . . . است. من . . . . . . . . . را دارم. من . . . . . . را دوست دارم.

    جالبترین چیز در مورد من این است که . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . من چه کسی هستم؟ نامم . . . . . . . . . . . . . . .

    بچه‌ها جاهای خالی را پر می‌کنند و کارتها در پایان نزد شما نگهداری می‌شود. هر زنگی که چند دقیقه وقت اضافی داشته باشید یکی از کارتها را بیرون بکشید و بدون خواندن نام دانش آموز جملات را یکی یکی بخوانید تا دانش آموزانی که دارای آن ویژگی هستند، بایستند. با خواندن جمله بعدی دانش آموزانی که آن ویژگی را ندارند، بنشینند تا اینکه در پایان یک نفر باقی بماند. از این راه دانش آموزان در می‌یابند که چه نقاط مشترک فراوانی با یکدیگر دارند.




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | چهارشنبه 98 مهر 3 ساعت 8:44 صبح |

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    رمضان واحادیث مربوط به ماه رمضان
    دهه فجر انقلاب اسلامی ......
    چرا خدا به شما کمک نمی کند؟؟
    میلاد حضرت زهرا س
    شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد
    هفته بسیج
    هفته بسیج گرامی باد
    روز ایثار وشهادت اصفهان
    [عناوین آرشیوشده]
    کد عکس

    اسلایدر

    خوش آمود گویی

    ابزار وبلاگ